Kolikrát já už slyšela od klientů, že neví, na jaké sociální síti být, protože si nejsou jistí, zda tam najdou svou cílovou skupinu…
Také často slýchávám, že sociální sítě upadají – není tomu ale tak všude. Co se týče Česka, tak počet uživatelů neustále roste.
Připravila jsem pro vás stručný přehled statistik, díky kterým poznáte, zda se na nich nachází vaši zákazníci. Věřte mi, že sami budete překvapení!
V infografice najdete počet českých uživatelů na dané síti, počet mužů a žen, stručný přehled měst a nakonec i věkové kategorie.
Asi není žádným překvapením, že Facebook patří mezi sociální sítě s nejvyšším počtem českých uživatelů. Co může některé podnikatele překvapit je věk uživatelů. Aktuálně na Facebooku najdete spíše lidi od 26 do 36 let. Pokud se tedy zaměřujete spíše na mladší ročníky, tato platforma nebude pro vás úplně nejvhodnější.
Další statistiky:
Zájmy (v tis.):
- Zábava – 4450
- Koníčky – 4350
- Technologie – 4350
- Móda – 4240
- Sport – 4200
- Obchod – 3960
- Jídlo a nápoje – 3700
- Rodina – 3330
- Fitness a wellness – 3190
Vzdělání (v tis.):
- Středoškoláci – 1000
- Vysokoškoláci – 960
- Doktorský titul – 2
Stav (v tis.):
- Ve vztahu – 1000
- Nezdaní – 800
- Ženatý/vdaná – 735
- Zasnoubený/á – 190
- Rozvedený/ná – 50
Instagram je druhá nejpoužívanější platforma v Česku. Pokud se zaměřujete na mladší ročníky, bude tato sociální síť skvělou volbou. Najdete tady nejčastěji uživatele od 13 do 26 let.
Velký nárůst zaznamenal Pinterest – 1 567 000 uživatelů. Před pár lety ještě u nás nebyl tolik používaný, ale jeho obliba začíná pomalu narůstat. Tuto platformu nejvíce využívají ženy, které sem chodí pro inspiraci. Určitě doporučuji se na Pinterest zaměřit, pokud máte cílovou skupinu od 18 do 34 let.
Další statistiky:
Zájmy (v tis.):
- Zdraví – 838
- Dámská móda – 823
- Krása – 805
- Zábava – 710
- Jídlo a pití – 662
- Zahradničení – 531
- Design – 517
- Plánování akcí – 505
- Vzdělávání – 471
- Zvířata – 440
- Citáty – 420
Platformy:
- iOs – 501 000
- Android – 783 000
TikTok
TikTok je asi aktuálně nejvíce řešená platforma. Skvěle funguje, ale spoustu podnikatelů si myslí, že zde najde hlavně dětskou skupinu. Ovšem podle statistik to tak opravdu není. Sama mám i zkušenost, že se na TikToku začínají objevovat i dospělí uživatelé. 🙂 Pokud se zaměřujete na zákazníky od 18 do 24 let, doporučuji tuto platformu pravidelně používat!
Další statistiky:
Zájmy (v tis.):
- Hry/gaming – 995
- Zpravodajství a zábava – 962
- Technologie – 931
- Krása – 885
- Jídlo a pití – 866
- Děti, rodičovství – 860
- Aplikace – 827
- Sport a Outdoor – 788
- Vzdělávání – 591
Platformy:
- iOs – 623 000
- Android – 909 000
Na LinkedInu najdete velmi specifickou skupinu lidí a zároveň průměrně i nejstarší skupinu uživatelů. Je to zkrátka pracovní síť, takže je určitě důležité, abyste promysleli, zda je nutné na této platformě být. Já osobně klientům ale doporučuji být aktivní jako firma/podnikatel, protože na této platformě najdete spoustu kontaktů, které se vám v budoucnu můžou hodit.
Zdroj dat v infografice: GroupM (WPP), leden 2022